Silbertal
13 km
580 hm
Vertrekpunt:
Parkeerplaats van de Hochjochbahn in dagtarief Schruns (parkeren: 2 euro).
Vanaf de parkeerplaats loop je voor het dalstation van de Hochjochbahn langs. Voorbij de minigolfbaan sla je linksaf de ‘privatweg’ in. Als je op de parkeerplaats bent sla je scherp rechtsaf, de Jakob Stemer Weg in. Je begint dan meteen aan een soms steile klim over een asfaltweg. Na 1,5 kilometer kom je op een punt waar de vangrail langs de weg onderbroken is om je de gelegenheid te geven links omlaag een smal graspaadje te volgen. Over dit pad kom je straks terug, nu blijf je de asfaltweg volgen.

Na 250 meter maakt de weg een scherpe bocht naar rechts (de weg rechtdoor loopt dood op het erf van de boerderij); 100 meter verder krijg je een scherpe bocht naar links. De weg loopt nu nog 350 meter door en maakt dan opnieuw een bocht naar rechts. Even verder sla je linksaf de Briferweg op. Even verder bereik je het hoogste punt van de route: Brif op 1028 meter. Zo’n 800 meter verder steek je het bergstroompje over en maakt een scherpe bocht naar links.

Langs en door het bos loop je naar Schöffel. Bij Höfle steek je opnieuw een beekje over. Nog iets verder loop je onder de kabelbaan van Gandlätsch door; deze Kapelbahn gaat ’s winters naar de skipistes op zo’n 1800 meter hoogte. Je wandelt door de wei naar de boerderij boven je en vervolgt vanaf daar de asfaltweg omlaag via Obere Matta naar Silbertal.

In Silbertal loop je vóór de kerk langs in westelijke richting. Na ruim 800 meter loop je om het dalstation van de Kapelbahn heen. Via de parkeerplaats vervolg je je weg in de richting van de brug over de Litz. Je blijft de weg volgen. Het pad gaat tijdelijk over in een asfaltweg, maar uiteindelijk wordt het weer een onverhard pad door weien en bos. Na een kleine klim kom je op de asfaltweg uit, die je op de heenweg omhoog bent gelopen. Je slaat nu rechtsaf en wandelt naar beneden in de richting van Schruns, terug naar de parkeerplaats.