Glowe - Bobbin - Spycker
Vertrekpunt:
Parkeerplaats op de hoek Hauptstrasse- Kurplatz
GPS-coŲrdinaten: N54º34,144í E13º27,509í
Een rustige wandeling langs de Spycker See en Mittelsee, langs een oud laat-gotisch kerkje en een oud slot.

Vanaf de parkeerplaats loop je 800 meter in oostelijke richting langs de Hauptstrasse, de L30. Dan sla je rechtsaf en loop je het dorp uit langs de bosrand. Na 1400 meter kom je op een driesprong; je houdt hier links aan en volgt het pad dat een ruime bocht naar links maakt. Na 170 meter sla je rechts het paadje in. Dit pad blijf je volgen (het maakt een bocht naar rechts) en na 700 meter kom je uit bij een bruggetje over de verbinding tussen de Spycker See (aan de linkerkant) en de Mittelsee. Vanaf het bruggetje heb je een mooi uitzicht op beide meren.

Na nog eens 360 meter kom je uit bij een driesprong met een kiosk. Je houdt hier rechts aan en volgt de weg die je naar het gehucht Polchow voert.
In het najaar loop je kans dat je hier kraanvogels aantreft, die op hun reis naar Afrika een tussenstop maken om te foerageren. Na 1700 meter sla je linksaf. Uiteindelijk bereik je na 1700 meter de verkeersweg L30. Deze steek je over.

Na 140 meter, na het bosje, sla je linksaf en volgt het voet-/fietspad. 350 meter verder bereik je de Tempelberg. Dit heuveltje biedt een mooi uitzicht in alle richtingen.
In oostelijke richting kun je op enkele kilometers afstand een krijtwand zien liggen.

Na 80 meter verlaat je het geasfalteerde pad en hou je rechts aan. Je blijft dit pad volgen tot je bij een boerderij annex Gasthof komt. Hier buigt het pad naar links af. Als je de weg volgt kom je weer op de L30 uit, maar je moet zeker niet nalaten om het gotische kerkje van Bobbin te bezoeken.

Op de L30 sla je rechtsaf; je volgt het voetpad over een afstand van 500 meter. Dan sla je linksaf richting Spycker. Je bereikt dan vanzelf het slot Spycker. Je loopt er aan de rechterkant voorbij en slaat dan linksaf. Even verder kies je het pad naar rechts. Vervolgens sla je weer rechtsf totdat je op de verharde weg uitkomt. Dan sla je linksaf. Je volgt de weg tot je weer bij de kiosk van de heenweg komt. Je slaat dan rechtsaf en loopt terug richting Glowe.

Als je bij de L30 komt steek je deze over en houdt vervolgens links aan richting de haven. Je komt dan op de Strandpromenade.
Aan de overkant kun je de vuurtorens op Kap Arkano zien. Je volgt de strandpromenda tot aan de Kurplatz waarna je terugloopt naar de parkeerplaats.