| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Grund - Gletscherschlucht
Vertrekpunt:
7 km
260 hm
Grindelwald Bahnhof
Deze wandeling is er een voor als het weer niet goed genoeg is om hoog de bergen in te trekken. De route loopt vrijwel geheel over rustige asfaltwegen met zicht op de bergen en op Grindelwald.

Vanaf het station in Grindelwald loop je in de richting van het dorp. Vóór de grote busparkeerplaats loop je rechts naar beneden het steile smalle steegje in. Na 70 meter sla je rechts af en loop je over de Endweg verder het dorp uit. Na 550 meter, als de weg al een bocht naar links en naar rechts heeft gemaakt, sla je links af Sulliger in. Links beneden je ligt de parkeerplaats van Grund Bahnhof. Je loopt achter het station langs en slaat dan rechts af.

Sla vervolgens links af en steek de Schwarze Lütschine over. Meteen daarna sla je weer links af op de asfaltweg die naar boven loopt: de Engelshausweg. Na 130 meter blijf je de weg naar links volgen. Op een gegeven moment verandert de naam van de weg in Wärgistalstrasse.

Na 315 meter verlaat je deze weg en sla je rechts af. Na 455 meter sla je opnieuw links af op het smalle pad met halfopen beton tegels. 50 meter verder maakt het pad een haakse bocht naar links en 70 meter verder kom je weer op een asfaltweg uit. Je blijft deze weg volgen waarna je na 230 meter rechts af gaat. Na 250 meter kom je opnieuw bij de Schwarze Lütschine uit. Hier sla je rechtsaf het grindpad op dat je door het bos langs het riviertje voert.

Na 400 meter kom je bij het Kieswerk Grindelwald uit; hier loop je in een boog om heen. Even verder kom je opnieuw bij een riviertje. Dit keer is het de Weisse Lütschine, een aftakking van de Schwarze Lütschine. Je blijft het oeverpad volgen en steekt na 300 meter de asfaltweg over. Na 420 meter, na een bocht naar rechts, sla je links af en bereikt zo het Restaurant Gletscherschlucht.

Hier is ook de ingang naar de Gletscherschlucht. Voor de wandeling van zo'n 3 kilometer door de kloof en terug moet je wel entreegeld betalen. Zie de wandeling hier.

Je steekt de Lütschine over en neemt vervolgens de eerstvolgende weg links, die je over een afstand van ruim 1000 meter blijft volgen. Sla links af de Schwarze Lütschine over en loop de asfaltweg omhoog op, die via een bocht naar rechts uitkomt bij het dalstation van de Pfingstegg Seilbahn.
Blijf de weg volgen en loop in een boog naar links de Dorfstrasse op. Je komt dan langs het Heimatmuseum en de dorspkerk. Je blijft de Dorfstrasse volgen en komt dan vanzelf weer uit bij het treinstation waar je de wandeling bent begonnen.
8 september 2019
Kaart copyright OpenStreetMap CC-BY-SA
De Wengeneralpbahn De Wengeneralpbahn Zwarte roodstaart
Schwarze Lütschine
Weisse Lütschine
Begin van de Gletscherschlucht Pfingsteggbahn Schwarze Lütschine Unterer Grindelwaldgletscher Unterer Grindelwaldgletscher