| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Silbertal - Gasthof Fellimännle
12 km
345 hm
Vertrekpunt:
Parkeerplaats bij het dalstation van de Kristbergbahn in Silbertal
Deze gemakkelijke wandeling loopt vanaf het begin geleidelijk omhoog, zonder ergens steil te worden. Met uitzondering van een klein stuk loopt de route over goed begaanbare paden en onverharde wegen.

Vanaf de parkeerplaats loop je rechtsaf over de weg het dal in. Na 250 meter ga je via de brug de rivier de Litz over. Vanaf hier blijf je de onverharde weg langs de rivier volgen. Soms loopt er een wandelpaadje parallel aan de hoofdweg, waardoor je nog meer kunt genieten van het snelstromende water.

De natuur wordt steeds mooier en na ruim anderhalve kilometer kom je bij een houten brug over een waterval: van rechts stroomt het water van de Teufelsbach van grote hoogte naar beneden de Litz in. Na 350 meter kom je bij een volgend uitzichtpunt (Aussichtpunkt Bannwaldschlucht).

Na 1900 meter ligt aan de overkant van de Litz de Gasthof Fellimännle, maar die laat je nu letterlijk nog even links liggen. Je loopt nog 500 meter door; in de verte zie je een stuwdam. Je slaat links af en steekt de rivier over. Hier heb je twee opties.

De alternatieve optie is rechts omhoog lopen naar Gasthof Hasahüsli en van daaruit de route omhoog door het bos naar Gasthof Fellimännle. Deze route is op de kaart in blauw aangegeven.

Je kiest echter de forstweg die links omhoog loopt. Na ruim 450 meter komt van rechts de alternatieve route; op dit punt kun je niet anders dan links omlaag door het bos lopen. Dit is het enige deel van de route dat moeilijker begaanbaar is.
Bij Gasthof Felimännle steek je de Litz weer over en gaat rechtsaf. Via dezelfde route als de heenweg loop je terug naar de parkeerplaats in Silbertal.