| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Maarheeze - Kamersven en Hugterheide
11 km
Vertrekpunt:
Parkeerplaats P+R Driebos bij NS-station Maarheze
GPS-coördinaten: N51°18'16" E5°37'44"
Deze wandeling voert bijna helemaal over bospaden door naaldbossen. Alleen het laatste stukje loopt langs de rand van Maarheeze over verharde weg. Deze route is te combineren met de routes door het Weerterbos en Hugten.

Vanaf de parkeerplaats loop je naar het station van Maarheeze en steekt de overweg over. Daarna sla je meteen rechts af het fietspad op. Na 500 meter, net als je het industrieterrein voorbij bent, kies je het onverharde pad linksaf het bos in. Je blijft dit pad over een lengte van zo’n drie kilometer volgen. Het pad maakt daarbij veel bochten en lussen, maar je negeert alle zijwegen.

Als je op de mountainbike-route komt sla je rechtsaf. Op de volgende splitsing, 200 meter verder, houd je opnieuw rechts aan zodat je 200 meter verder op een brede zandweg uitkomt. Hier sla je links af. Na 650 meter kom je op een kruising.

Op deze kruising kun je - als je wilt - rechtsaf slaan om de uitkijktoren bij de Grashut te beklimmen. Je hebt vanaf deze toren een prachtig uitzicht over het gebied waar edelherten hun domein hebben.

Vanaf de toren loop je terug naar de eerder genoemde kruising. Je loopt vanaf hier verder in noordwestelijke richting. Na 850 meter kom je op een asfaltweg uit, de Hommelberg. Hier sla je rechtsaf. Na 550 meter gaat de weg over in een breed zandpad. Dit volg je nog 100 meter waarna je links af het smalle paadje in slaat.
De eerstvolgende kruising met een asfaltweg steek je over en op de T-splitsing ga je weer links af. Je blijft dit pad volgen en komt dan vanzelf uit bij het Kamersven. Hier loop je via een klein bruggetje aan de linkerkant langs.

Voorbij het vennetje sla je links af en vervolgens kies je op de vijfsprong het bospad dat schuin rechts wegloopt. Na 400 meter volg je de bocht naar rechts; bij de asfaltweg sla je vervolgens linksaf om na 150 meter aan de rechterkant het bospad in te slaan. Even verder kom je dan toch weer op de asfaltweg uit waarna je na 170 meter weer links af slaat. Bij de asfaltweg, de Philipsweg, sla je weer rechtsaf langs de sportvelden. Na 250 meter kom je op een doorgaande weg en sla je linksaf richting het spoor.

Als je de spoorlijn over bent gestoken sla je na een kleine 100 meter links af. Even verder sla je opnieuw linksaf, bij het bord ‘Driebos-wandeling’. Je blijft dit zandpad volgen; aan het einde van het bosperceeltje sla je rechts af en daarna weer links af. Na een bocht naar rechts ga je op de volgende kruising links af. Je blijft deze weg nu volgen tot je weer teugbent bij de P+R parkeerplaats bij het treinstation.