| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Deze wandeling is een combinatie van natuur en landelijk buitengebied.

Vanaf de kerk loop je de Petersstraat in zuidelijke richting in. Aan het einde van deze straat sla je links af de Steutenweg op. Na 160 meter sla je rechtsaf de Visdijk op; je laat dan de bebouwde kom achter je.

Na ruim 600 meter buigt de weg naar links af. Voorbij deze bocht kun je naar het vogelkijkscherm lopen, dat uitzicht biedt op het Sarsven. Je vervolgt de weg totdat deze linksaf buigt (na 400 meter). Jij loopt hier rechtdoor het natuurgebied De Banen in. Na 70 meter buigt dit pad naar rechts af. Je blijft dit pad volgen totdat je op eem asfaltweg komt, de Banendijk. Hier sla je links af.

Na 500 meter kies je het pad dat links van de weg loopt (aangegeven met paaltjes van het wandelroutenetwerk). Na 170 meter buigt dit pad naar links (vóór de afwatering Einderbeek). Het pad slingert nu door een bosperceel. Na 300 meter zie je links de vogelkijkhuit, die uitzicht geeft op De Banen.
Je volgt het pad dat even naar rechts gaat, maar dan weer parallel aan de Einderbeek loopt. Let op: loop op het einde
niet door het klaphekje naar het knuppelbruggetje, maar blijf het smalle graspad volgen. Na 1 kilometer kom je dan op de Kruisstraat, een asfaltweg die je oversteekt. Het graspad blijf je dan volgen tot je na 750 meter opnieuw bij een asfaltweg aankomt. Je slaat hier rechts af en na 170 meter opnieuw naar rechts.

Na 360 meter ga je weer naar links, de weg volgend, totdat je op een T-splitsing komt: daar sla je links af. Bij de volgende T-splitsing (na 300 meter) ga je naar rechts, de Gebleektendijk op. Na 470 meter sla je links af en loopt door tot aan het kanaal, de Noordervaart. Dan sla je links af.

Na 900 meter bereik je de Niesakkerbrug, maar je blijft daarna nog eens 900 meter langs het kanaal lopen. Je slaat dan scherp links af en na 765 meter rechtsaf. Blijf het paadje volgen tot je in de bebouwde kom op een asfaltstraat komt: sla daar rechtsaf. Blijf de straat 350 meter lang volgen. Sla dan links af en de eerstvolgende straat rechtsaf. Je loopt dan terug naar de kerk in Nederweert-Eind waar je de wandeling bent begonnen.
10 april 2016
Kaart copyright OpenStreetMap CC-BY-SA
Rondom De Banen
10 km.
Vertrekpunt:
Parkeerplaats bij de kerk in Nederweert-Eind