| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Monte Castiglione (2)
7 km
Vertrekpunt:
Ristorante Lo Scoiattolo langs de weg (de SS416) van Tuoro sul Trasimeno naar Lisciano Niccone
Deze wandeling valt in het begin samen met de andere route, die over de top van de Monte Castiglione voert. Deze route is iets langer, waarbij het tweede deel lager rondom de berg loopt.

Bij het restaurant sla je de weg rechtsaf in (in oostelijke richting). De weg draagt de naam Gosparini. De eerste 700 meter van deze weg zijn nog geasfalteerd, hierna gaat hij over in een brede grindweg. Ongeveer 850 meter vanaf het restaurant zie je van linksachter een weg naar beneden komen: vanuit deze richting zul je aan het einde van de wandeling terug komen; nu blijf je de hoofdweg volgen.

Na 230 meter kom je op een Y-splitsing, waar je links aanhoudt. Ook de volgende zijweg naar rechts (na 450 meter) negeer je. Weer 300 meter verder gaat een weg naar links. Hier staat een bord dat je naar de top van de Monte Castiglione stuurt. Deze aanduiding negeer je en je blijft hier de weg rechtdoor volgen.

Je blijft de weg volgen en laat daarbij alle zijwegen links liggen. Na 850 meter kom je opnieuw langs een wegwijzer, die je linksaf naar de bergtop Monte Castiglione voert. Jij loopt echter rechtdoor, totdat je rechts van de weg, onder de bomen, een  kapel ter ere van Maria ziet staan. Hier staat ook een wegwijzer (bedoeld voor mountainbikers).

Je kiest de weg die wordt aangewezen in de richting van Lisciano Niccone. Deze weg loopt over een afstand van iets minder dan 1 kilometer omlaag tot op een driesprong. Je slaat hier links af en klimt weer, nu over een afstand van 1,7 kilometer. Onderweg zie je rechts van je in het dal het plaatsje Lisciano Niccone liggen.

Halverwege het bos, waar je nu doorheen loopt, begint de weg weer te dalen. Je blijft het pad volgen tot je onderaan weer op de hoofdweg uitkomt. Hier sla je rechtsaf waarna je na 850 meter weer bij het vertrekpunt, het restaurant, uitkomt.