| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Sitemap |
6 km
220 hm
Vertrekpunt:
De wandeling loopt om het dorpje Latrop (300 inwoners) heen, afwisselend door bos en langs weilanden. In het algemeen gaat de route over goed begaanbare paden en wegen. Er zijn echter ook enkele (korte) stukken over soms steile en smalle bospaadjes. deze route is gemarkeerd met de Golddorf-bordjes en de route-aanduiding L5.

Vanaf de parkeerplaats loop je in de richting van het riviertje Latrop. Meteen als je over het houten bruggetje bent sla je links af en volg je het smalle pad langs het riviertje. Via een tweetal zigzag-bochten kom je op een breder pad uit. Hier sla je links af en begin je aan de eigenlijke rondgang. Na 300 meter kies je het smalle paadje dat links omlaag loopt. Even verder draai je linksaf en steek je via een brug weer het riviertje over. Vervolgens loop je door tot op de doorgaande verkeersweg.
Steek deze weg over en loop 115 meter omhoog. Sla dan scherp linksaf. Volg deze weg omhoog langs de kerk over 275 meter en sla dan linksaf de onverharde weg in. Na 650 meter loop je het bos in. Na 75 meter houd je op de Y-splitsing links aan. Het pad slingert vervolgens over een afstand van 400 meter verder door het bos. Op de T-splitsing sla je linksaf en loop je naar beneden in de richting van de verkeersweg. Zover loop je echter niet door, want meteen als je het bos uitkomt sla je rechtsaf en volg je het pad langs de bosrand in westelijke richting.

Na 400 meter houd je op de Y-splitsing links aan. Het bospad loopt tamelijk steil naar beneden. Uiteindelijk kom je op de verkeersweg uit en sla je linksaf. Na 400 meter, meteen na het bord dat de bebouwde kom van Latrop aangeeft, sla je rechtsaf. Een kleine 100 meter verder ga je het bruggetje over en sla je rechtsaf. Na 40 meter sla je scherp linksaf. Let er op dat je 15 meter verder het meest linkse pad kiest.

Na 500 meter negeer je het pad dat links naar beneden loopt. Ng eens 600 meter verder maak je een bocht naar links en loop je weer in noordelijke richting. Na 650 meter sla je scherp linksaf, zodat je over het zigzag-pad weer terug naar de parkeerplaats loopt.