| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Sitemap |
11 km
400 hm
Vertrekpunt:
Deze wandeling gaat grotendeels over goed begaanbare paden en asfaltwegen. In het zuidwestelijke deel van de route (vanaf punt 4) gaat de route ook voor een deel over smalle bospaden. In het begin van de route kom je langs een klein stuwmeer, de Esmecke Stausee. De route is geheel gemarkeerd met bordjes van de Golddorf-routen.
Op de parkeerplaats staan informatieborden over verschillende wandelingen in dit deel van het Sauerland.

Vanaf de parkeerplaats loop je de Wennebrug over. Na 75 meter sla je links af. Je volgt nu het Wennepad (1) langs de gelijknamige rivier. Na 360 meter kies je voor het smalle pad dat links van de weg langs de Wenne loopt. Na 300 meter kom je weer op de asfaltweg uit. Na 180 meter, als je het bos uit bent, kies je het pad naar rechts. Na een kort klimmetje van 50 meter sla je bovenaan linksaf.
Na 230 meter sla je opnieuw het pad rechtsaf in. Na 70 meter weer linksaf. Na 830 meter sla je linksaf, na 10 meter ga je meteen weer rechtsaf. Kies daarbij voor het pad dat naar beneden loopt in de richting van de verkeersweg.

Steek de verkeersweg over. Rechts ligt het landgoed Blessenohl. Na 200 meter volg je het pad dat een scherpe bocht naar links maakt. Je blijft dit pad volgen tot je bij de Esmecke Stausee (
2) aan komt.
Volg het pad dat aan de noordkant van het stuwmeertje loopt. Via een U-bocht kom je dan uit op een asfaltweg. Hier ga je scherp naar rechts.

N 350 meter sla je linksaf en loop je omhoog in de richting van de bosrand. Daar sla je linksaf. Na 120 meter houd je op de Y-splitsing rechts aan. Even verder kom je uit op een verkeersweg (
3), die je over een afstand van ruim 300 meter volgt. Let op: deze weg heeft geen voetpad!

Op de viersprong sla je rechtsaf en volgt de asfaltweg naar boven. Na ruim 300 meter (
4) sla je rechtsaf en volg je het smalle bospad naar beneden. Na 75 meter sla je rechtsaf. Na 450 meter op de T-splitsing sla je linksaf. Na 65 meter, voorbij de bosrand, sla je weer rechtsaf. Na 450 meter sla je linksaf. Op de volgende kruising na 150 meter opnieuw linksaf. Na 50 meter sla je rechtsaf. Na 220 meter hou je op de Y-splitsing links aan. Op de volgende Y-splitsing blijf je de weg volgen en maakt een scherpe bocht naar links. Na 750 meter kom je bij een asfaltweg en sla je rechtsaf.

Op de volgende kruising, na 400 meter, sla je linksaf en volgt het pad langs de bosrand. Na 700 meter sla je op de asfaltweg linksaf. Na 360 meter ga je op de kruising rechtsaf. Na 500 meter kies je het grindpaadje links omhoog. Volg dit pad gedurende 500 meter en loop dan rechts omlaag in de richting van de Wenne. Zo kom je vanzelf weer uit bij de Wennebrug en de parkeerplaats.