| Home | | Kaartmateriaal | | GPS | | FAQ | | Links | | Zoeken | | Updates | | Sitemap |
© 2010, 2022 WandelPas
Oberhenneborn - Rondwandeling
11 km
415 hm
Vertrekpunt:
Een afwisselende wandeling over in het algemeen brede, half of geheel verharde wegen en paden. De route looopt door bossen en langs weilanden met mooie vergezichten op de omgeving. Onderweg zijn er twee korte, steile afdalingen en twee korte, maar relatief steile klimmetjes. De route is geheel gemarkeerd met bordjes van de Golddorf-route.

Vanaf de wandelparkeerplaats loop je terug naar de grote weg en loopt dan rechtsaf het dorp in. Voorbij de kerk blijf je de weg in de bocht naar rechts volgen. Na 550 meter, als de weg naar links afbuigt, kies je het pad naar rechts. Na 100 meter sla je voor de boerderij rechtsaf (
1). Voorbij het erf loop je rechtdoor over het graspad omhoog: de eerste steile klim. Na 180 meter kom je op een T-splitsing waar je linksaf slaat.
Dit pad blijf je over een afstand van 1,4 km volgen. Dan sla je bij de asfaltweg linksaf. Na 600 meter ga je linksaf en steek je de  Buchhagener Bach over (2). Blijf deze weg gedurende 350 meter volgen, waarna je scherp linksaf slaat. Na 600 meter heb je een mooi uitzicht over het dal (3). No nog eens 1300 meter kom je langs enkele rotsformaties aan je rechterhand (4). Even verder moet je opletten dat je het Golddorf-bordje links langs het pad niet mist: het wijst naar een smal, steil bospaadje omlaag, dat je moet volgen. Als je na 220 meter op een breder onverhard pad komt sla je linksaf. Na 300 meter ga je opnieuw rechtsaf en volgt een tweede steile afdaling. Blijf het pad volgen tot je uiteindelijk op de doorgaande verkeersweg (L914) uitkomt.

Steek deze weg over en loop vervolgens 100 meter door de wei in de richting van de Henne. Als je dit stroompje bent overgestoken kom je bij de SGV-wandelhut (
5). Vanaf deze hut begin je aan een steil klimmetje door het bos van 180 meter. Hierna sla je linksaf. Op de Y-splitsing even veder houd je rechts aan.

Dit pad, dat je mooie uitzichten biedt op de omgeving blijf je gedurende 1200 meter volgen. Je komt dan uit op een asfaltweg, waar je rechtsaf slaat. 50 meter verder staat het Marienhäuschen (
6), een kapelletje ter ere van Maria. Voorbij dit kapelletje sla je links af. Als het hoofdpad naar links afbuigt, loop je rechtdoor. Loop vervolgens verder over het smalle paadje langs de bosrand. Met een bocht naar links kom je vanzelf weer uit op het hoofdpad; sla dan rechtsaf.

Na 550 meter kom je bij de Kreuzkapelle (
7), het eindpunt van de kruisweg met 14 staties, waarvan er twee bij deze kapel staan. Sla hier rechtsaf en meteen weer linksaf. Je volgt dan het Bienenlernpfad (8), met informatieborden over bijen en hommels. Na 300 meter kom je op een T-splitsing waar je links afslaat. Blijf deze weg volgen tot je weer in Oberhenneborn komt. Sla op de hoofdweg rechtsaf in de richting van de kerk en loop zo weer terug naar de wandelparkeerplaats waar je de wandeling bent begonnen.